LBA - wiosenna edycja :)



Dostałam nominację do chyba najbardziej znanej zabawy na blogach ;) Zostałam zaproszona przez twórców bloga Czworgiem Oczu. Na wstępie dodam, że zrezygnuję z nominowania kolejnych osób, ponieważ... chyba nie uda mi się znaleźć kogoś, kto by jeszcze nie wpadł w sidła LBA. Ale nie przedłużając...

1. Gdybyś miał/a nieograniczony dostęp do literackiego (pół?)świadka, z którym pisarzem chciał/a/byś złapać bliższy kontakt?
 Myślę, że najprzyjemniej rozmawiałoby mi się z Gaimanem. Jego książki mają to coś, co trafia w moje gusta - są niejednoznaczne, zabawne i pomysłowe :) 

2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Moja biblioteczka póki co jest dość skromna... około 150 sztuk. Przygodę z książkami odkryłam stosunkowo niedawno, bo zaledwie trzy lata temu, ale kolekcja stale się powiększa ;) Moje książki, ponieważ lubię ład i porządek, mam ułożone równiutko na półkach, alfabetycznie od nazwiska autora :D Zdecydowanie regał jest w moim pokoju najbardziej wysprzątanym miejscem.

3. Czy podczas czytania jakiejś książki pomyślałeś/aś "zrobił/a/bym to lepiej!"? Jeśli tak, podaj jej tytuł i powód. 
Mam tak często, kiedy główna bohaterka/główny bohater jest przewidywalny. Na przykład w "Błękitnej godzinie" główna bohaterka nie potrafiła postawić na swoim i ulegała zawsze swojemu chłoptasiowi, albo w "Człowieku nietoperzu" glina nie rozwiązuje zagadki przez 3/4 książki bo sobie zwiedza Australię i zaczyna coś robić jak porywają jego nową dziewczynę... Kiedy trzeba działać i okazać emocje, to oczekuję, ze bohater coś zrobi. Nie cierpię, kiedy ten godzi się na wszystko a potem narzeka "jaki ten świat jest niesprawiedliwy"

4. Przygody jakiej postaci literackiej chciał/a/byś przeżyć?

A mogę kilku...? 
Absolutnie podróże z czasem Gwendolyn, Zwiedzanie piekła i nieba Wiktorii, mieszkanie w podziemnym Londynie jak Drzwi i prowadzenie śledztwa jak Flawia :)

5. Jaka jest Twoja recepta na udany wieczór?
Film+najlepsza przyjaciółka+chrupki w czekoladowej polewie 
 lub wariant samotnika: książka+kakałko+kocyk+szum burzy w tle
 
6. Co najbardziej przyciąga Cię do sięgnięcia po dany tytuł? Okładka, blurb czy może coś całkiem innego?
OKŁADKA :) Rzadko zdarza mi się trafić na kiepską pozycję. Jeśli na okładce jest klęcząca nastolatka w sukience i skrzydłami na plecach, a na dodatek przestrzeń za nią jest jak z apokalipsy to już wiem, że to romansik z fabuła cienką jak sik pająka...  Lubię okładki, które sprawiają, że nie wiem czego się spodziewać. Borę taką do ręki a w głowie mam wielki znak zapytania. Jeśli do tego na odwrocie będzie opis zdradzający wszystko i nic, to niebawem książka będzie na mojej półce :) Przykładem takiej książki jest "Insomnia" Agnieszki Tomaszewskiej czy "Sorry" Zorana Dravenkara. 

7. Jakie są Twoje "idealne warunki do czytania"?
Kiedy pada! Uwielbiam szum deszczu za oknem :)  Poza tym jest wymówka, że nie marnuję ładnego dnia na siedzenie w domu. Czytać lubię też przede wszystkim kiedy jest cicho. Umiem się skupić w hałasie... ale to już nie to samo. Czy jest coś jeszcze...? A, oczywiście nie lubię czytać z pośpiechem. Nie cierpię terminów! Czytanie jest jak tworzenie dzieła, trzeba mieć odpowiedni nastrój. Nie można wciskać w siebie powieści, kiedy zwyczajnie nie masz na to ochoty. I jesteśmy niezadowoleni i książkę inaczej odbieramy. 

8. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
"Demon luster" - ponieważ pierwsza część bardzo mi się podobała i długo czekałam na kontynuację, ale niestety nie mogę jej teraz przeczytać bo mam za dużo innych pozycji w kolejce... Trochę inna sytuacja jest z "Księgą cmentarną" Gaimana. Tej książki po prostu NIE MA. 

9. Co najbardziej Cię denerwuje, a co sprawia Ci najwięcej radości?
Najbardziej denerwują mnie namolni ludzie i przerywanie mi kiedy coś robię. Na drugim miejscu jest ostro świecące słońce, które pomija cały pokój, ale jeden promyczek idealnie trafia w moje oczy o szóstej rano w sobotę... Albo kiedy utnę sobie popołudniową drzemkę i ktoś po pięciu minutach dzwoni. Długo by wymieniać.  Największą radość sprawiają mi natomiast rzeczy, o których nawet nie mogłabym marzyć np. jestem w 100% pewna, że nie przejdę do następnego etapu konkursu, a kiedy sprawdzam wyniki, jestem zaklasyfikowana!  :) 

10. Co, poza czytaniem, lubisz robić w wolnym czasie?
                                                                                                                     
Standardowo - słucham muzyki, oglądam filmy, siedzę w internecie albo spotykam się przyjaciółmi. 

11. Jakie są Twoje trzy dominujące cechy?

Hmm... ciężkie pytanie. Myślę, że jestem ambitna (czasami aż za bardzo), wymagająca i rzetelna. 

1 komentarz:

  1. Ciekawe pytania nie takie standardowe niektóre.

    OdpowiedzUsuń