John Marsden – Jutro 6 Cienie

Plan się powiódł, lotnisko zniknęło z powierzchni ziemi, ale czy powinni się tym przejmować? Stali się głównym celem wroga. Wszystkie miejsca gdzie mogło znajdować się jedzenie lub broń zostały dodatkowo zabezpieczone i wszędzie roi się od żołnierzy. 

Grupka nastolatków, musi zmagać się ze śmiercią, która nieustannie depcze im po piętach. Na dodatek odnaleźli kilkoro dzieci, którym jakimś cudem udało się uciec przed żołnierzami. Muszą się teraz nimi opiekować, a są to kilkuletnie maluchy. Mają dodatkowe „gęby do wyżywienia”, które tylko utrudniają działanie.  Ale to nie wszystko. W grupce nastąpiły ogromne zmiany. Ellie przyłapała Lee, jak zdradzał ją z inną kobietą, na dodatek z oddziału wroga i teraz nie chce go widzieć na oczy – z drugiej strony, panuje wojna i muszą trzymać się razem, współpracować. Kevin stchórzył, nie potrafi działać racjonalnie, Homer zachowuje się jak generał, Fi zaś traci panowanie nad sobą i coraz częściej się denerwuje. Wszyscy są na skraju wytrzymałości, zabijali, niszczyli, stali się potworami i już nie wiedzą co dobra a co złe. Liczy się dla nich przetrwanie kolejnego dnia. Dziś nic nie jest pewne… trzeba czekać co przyniesie jutro.

Kolejna część, znów to samo do napisania. Bo właściwie co mogę jeszcze dodać? Autor posługuje się językiem prostym, książka ma dużo nieoczekiwanych zwrotów akcji, jest dynamiczna, co sprawia, że nie można się od  tej serii oderwać. Każdemu bohaterowi poświęcamy tyle samo czasu, przez co mamy pełen obraz charakteru i zmian jakie w postaci zaszły, oczywiście z punktu widzenia Ellie. Autorowi nie brak pomysłów, na kolejne tomy. Każdy oparty jest na konkretnym zadaniu, które główna bohaterka, wraz z przyjaciółmi, musi wykonać. Niestety, co jakiś czas pojawiało się w powieści przydługie opowiadania z dzieciństwa Ellie, które spowalniały akcję i trochę zanudzały.

Coś, co zaobserwowałam, to wrażenie, że czytam kolejne tomy z coraz mniejszym entuzjazmem. Sama seria i każdy tom z osobna są ciekawe i wciągające, ale… jak coś się zbytnio przeciągają... To zaczyna powoli nudzić :/ Dobrze, że seria ma tylko(!) siedem tomów, bo gdyby autor przedłużał w nieskończoność, losy bohaterów byłyby mi już kompletnie obojętne.

Podsumowując: Recenzja króciutka, bo właściwie nie ma o czym dodatkowo pisać. Autor stara się trzymać fason i choć powieść  podobała mi się jak poprzednie tomy (wprowadzenie dodatkowych bohaterów, jak dla mnie to udany pomysł), to kolejne części zaczynają powoli nudzić, bo historia po prostu się przeciąga.  Mimo wszystko polecam, gdyż seria jest godna uwagi, przede wszystkim dlatego, że jest oryginalna i porywająca ;)
                                                               

Moja ocena 7/10



18 komentarzy:

  1. Przede mną piąty tom. Czwarty tak mnie zafascynował, że już nie mogę się go doczekać;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. całą serię wpisałam sobie na "listę życzeń" :)
    teraz tylko polować na książki ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeeju, 6 jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam poprzednie pięć tomów ,,Jutra'', ale muszę powiedzieć, iż już jakoś mnie nie zaskakuje ta seria. Wydaje mi się, że cały czas akcja skupia się wokół jednego i tego samego tematu i nie odczuwałam już takiej ekscytacji jak na początku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie miałam okazji poznać tej serii, więc może się w końcu skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jak na razie żadnego tomu - będę musiała to szybko nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama dopiero skończyłam trzeci tom i już zauważyłam, że nie ma jakiś mega nowych wątków dorzuconych do historii, po prostu mamy to, co w drugim tomie. Jednak będę wypatrywać kolejnych części:)

    written-by-bird.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fakt ciężko napisac recenzje 6 tomu jakiegokolwiek cyklu, a już zwłaszcza dobrego. Sama poddałam się po dwóch recenzjach, a przede mną (czytelniczo) jeszcze 5 i 6 częśc ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O nieee, a ja jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po tę książkę :( zatrzymałam się na części 5, która swoją drogą jest obłędna :D Niedługo biorę się za 6 - muszę tylko ten tom kupić ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chętnie, ale najpierw znajdę tom pierwszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak na razie mam na półce tylko I część ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobała mi się pierwsza część. Mam nadzieję, że szybko przeczytam kolejne, bo niezmiernie ciekawią mnie losy bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie jakoś nie ciągnie do tej serii. Ja staram się czytać książki jednego autora w odstępach czasu, bo inaczej mam go dość.

    OdpowiedzUsuń
  14. Seria "Jutro" skończy się na siódmym tomie. ;) Wydawnictwo planuje wydać jeszcze "Kroniki Ellie", ale to już oddzielny cykl książkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam napisać to samo. :D A Kroniki to trylogia, jak słyszałam.

      Usuń
  15. nie zdążyłam jeszcze poznać pierwszego tomu, a tu już 6... kiedy ja nadrobię te zaległości?

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tą serię i z niecierpliwością czekam na ostatni tom :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę zdobyć drugi tom.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń