Kilka krótkich recenzyjek :)


Jonathan Maberry – Wschód złego księżyca 


Od święta radości, cukierków i kostiumów, do święta mordu i krwi… Wiele lat temu zabito potwora mordującego dzieci w miasteczku Pine Deep. Niestety bohatera uznano właśnie za mordercę. Policja nie uwierzyła w to, że mieszkańców zabijała piekielna bestia. Nawet nie wiedzieli, że będą tego żałować. W to Halloween potwór przy pomocy zamienionych w wampiry zbiegłych przestępców ma się odrodzić. Dawny policjant Crow z kilkoma przyjaciółmi i szesnastoletnim dampirem mogą powstrzymać katastrofę. Stawka jest zbyt wysoka by przegrać.
Krótko: książka genialna, trylogia genialna :) jedna z nielicznych serii horroru, przy których autentycznie się bałam. Wszystkim miłośnikom powieści z dreszczykiem polecam. Znajdziecie ty ciekawych bohaterów , wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji i tem klimat, który przyprawi o dreszcze nawet najodważniejszych ;) Jeden minus książki? Cholernie trudno ją dostać! Ale jeśli przeczytacie poprzednie części tzn.  „Blues duchów”  i „Song umarłych” będziecie musieli znaleźć tę ostatnią.

Moja ocena 10/10!

***

Camilla Lackberg – Księżniczka z lodu


W spokojnym miasteczku na zachodnim wybrzeżu Szwecji stało się coś okropnego. Odnaleziono ciało kobiety, która prawdopodobnie popełniła samobójstwo – przecięła żyły żyletkami. Jej przyjaciółka z dzieciństwa Erika, ponieważ była pisarką, została poproszona przez rodzinę zmarłej o napisanie książki o Aleksandrze. Erika zgadza się,  i przy okazji chce pomóc policji w rozwiązaniu zagadki, gdyż szczerze wątpi w samobójstwo Aleksandry.
Książka ciekawa, wciągająca i zaskakująca ;) Naprawdę ciekawy kryminał. Polecam wszystkim miłośnikom tego gatunku. Wątpię, żebyście się przy tej książce nudzili. Kryminalna zagadka jest dość zawiła, więc wątpię, żeby ktoś odrazy odgadł mordercę (chyba, że ktoś z Was jest wybitnie zdolny :P). Postacie oryginalne, wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji wciągająca akcja. W skrócie: w połowie nie będziecie mogli się oderwać. Pojawia się również wątek miłosny, więc książka nie jest tylko i wyłącznie „suchym” kryminałem ;) Polecam wszystkim miłośnikom kryminału i thrillerów. Nie powinniście się zawieść.
Moja ocena 8/10

***

Jeaniene Frost – Seria „Nocna łowczyni”


Pół wampirzyca Cat postawiła sobie za cel pozbycia się wszystkich wampirów. Dlaczego? Ponieważ od najmłodszych lat matka wpajała jej, że wampiry to najgorsze szumowiny i bestie. Kiedy była młoda jeden z nich zgwałcił ją i narodziła się Cat – pół wampirzyca. Ale Cat nie zdawała sobie sprawy, że istnieją o wiele silniejsze wampiry niż klubowi podrywacze. Pewnej nocy została porwana do kryjówki jednego z wampirów, który nazywał się Bones. Powiedział, że odtąd będą współpracować. Cat ma pomagać mu likwidować niektóre wampiry. Zaczął ją więc trenować i jednocześnie przekonywać, że nie wszystkie wampiry są złe. Cat i Bones zakochali się w sobie, ale co powie na to matka Cat, która tak nienawidzi wampirów. Na dodatek ciągle grozi im niebezpieczeństwo ze strony innych wampirów. Cat nie poznała jeszcze zasad panujących  w ich świecie. A ma niewiele czasu, żeby to nadrobić…

Jak dla mnie najlepsze paranormale jakiekolwiek czytałam. Nie są to ckliwe romansidła, a pełne akcji, walki, zagadek książki, które mogę polecić  miłośnikom bardziej brutalnych książek o wampirach. Jak zacznie się pierwszy tom, to nie ma wyjścia, trzeba biec po kolejne części, bo nie będziecie w stanie usiedzieć ;) Nieprzeciętni bohaterowie, humor i nieoczekiwane zwroty akcji sprawią, że nie będziecie mogli się oderwać. Polecam, polecam i jeszcze raz polecam
                                                              
Moja ocena 10/10 (rewelacja!)


8 komentarzy:

  1. Zaintrygowała mnie recenzja trzeciej części trylogii - zapowiada się fantastycznie, muszę dostać całą serię!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mnie zaintrygowałaś tą pierwszą książką, będę musiała koniecznie przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwie pierwsze pozycje (serie) mam w planach:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczególnie pierwsza książka mnie ciekawi i za nią chętnie się rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że nadrabiamy recenzje ;)
    Pierwsza może być, ale druga już niespecjalnie...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Autora recenzji pierwszej znam z książki "Wpuść mnie" która bardzo mi się podobała...drugiego niestety nie znam i raczej nie czuję się do niego przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, za tymi dwoma pierwszymi (chociaż nie moja tematyka) będę musiała się porozglądać. Co do półwampirzycy, nie ciągnie mnie ona w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Same wysokie noty! Nie pozostaje nic tylko zapisać sobie te tytuły i poszukać powyższych książek. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń