Guillaume Musso – Papierowa dziewczyna

Tom Boyd – Amerykański pisarz, którego debiutancka książka „Trylogia angielska, tom 1” utrzymywała się przez kila tygodni na pierwszym miejscu listy bestsellerów,  piął się po szczeblach kariery. Zarabiał miliony, działał charytatywnie, jego nazwisko znane było na całym świecie. W tym samym czasie sławę zyskała francuska pianistka Aurore Valancourt. Okazało się, że pisarza z pianistką coś łączyło. O ich związku zaczęły pisać wszystkie gazety. Trwał on niestety krótko, Aurore zakochała się bowiem w perkusiście zespołu rockowego. Boyd ośmieszał się publicznie wyznając jej miłość, nadużywał alkoholu, przez co wielokrotnie stawał przed sądem za niszczenie mienia. Popadł w depresję, nie odbierał telefonów, zamknął się w domu i rozpaczał z powodu utraty miłości. Zaczął niszczyć organizm narkotykami i proszkami nasennymi. W końcu  jego przyjaciel Milo postawił sprawę jasno. Zbankrutowali, bo Tom nie napisał trzeciej części trylogii, nie mieli ani grosza. Ostatnie oszczędności przepadły po bankructwie firmy, w którą zainwestowali. Było źle, bardzo źle, a co gorsza przez rozbicie Toma nie mogli nawet liczyć na poprawę sytuacji. 

Pisarz nie był w stanie nawet sklecić jednego zdania, a co dopiero pięciuset stron.  Kilka dni później Boyd dowiedział się o błędzie w drukarni, przez co 100 000 książek „Trylogia angielska, tom 2” musiała zostać oddana na przemiał. Uszkodzony egzemplarz kończył się bowiem w połowie słowami „… ześlizgnęła się” . To jeszcze bardziej zdenerwowało Toma. Następnego dnia obudził się, a w jego domu siedziała sobie całkiem goła kobieta, która twierdziła, że jest Billy, bohaterką powieści Boyda, która właśnie ześlizgnęła się do ich świata. Tom nie wierzył, że to prawda.  Dziewczyna znała jednak szczegóły, które nie zamieszczał w książkach. Czy to prawda? Czy postać z książki może przedostać się do naszego świata? Czy Tom po prostu przedawkował narkotyki? I poco w ogóle Billy (jeśli rzeczywiście nią była) przedostała się do świata realnego?

Książka jak dla mnie jest fantastyczna! Wciąga od pierwszej kartki, kiedy to dowiadujemy się o równie szybkim wzlocie i upadku pisarza. Można się nią delektować. Każde słowo jest przemyślane, opisy pomieszczeń, postaci i zdarzeń były jednocześnie szczegółowe i nierozbudowane (co jak dla mnie stanowi idealne połączenie, bo jestem z natury osobą niecierpliwą). 

Historia pewnie znana, sławny na całym świecie autor książki popada w depresję przez nieudaną miłość, jego dwójka przyjaciół próbuje go z niej wyciągnąć. Akcja jest tak dynamiczna, że ręka świerzbiła mnie żeby przekręcić już kartkę. Muszę przyznać, książka przykuła mnie na cały dzień do krzesła. Nie mogłam tak po prostu od niej odejść. Jest jak wciągający film, podczas którego wstrzymuje się godzinę pójście do toalety. Uczy czytelnika szacunku do wszystkiego, czego dorobiliśmy się sami, prawdziwej przyjaźni, miłości oraz oddania całego serca misji, której się podjęliśmy. Polecam głównie płci pięknej.

Moja ocena 9/10

26 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tobą całkowicie, świetna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze, nie słyszałam o tej książce, ale teraz MUSZĘ ją zdobyć!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale fabuła nieco podobna do Atramentowej Trylogii, gdzie bohaterowie mogą "wyczytywać" z książek postaci. Chętnie bym po nią sięgnęła, ot, dla zabicia czasu :) (gdybym miała co zabijać...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, jaka wysoka ocena - choć tematyka niekoniecznie "moja", zachęcająca ocena kusi!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Tyle osób chwali Musso, że coś w tym musi być. Fabuła całkiem intrygująca, przyznaję :) Może skuszę się kiedyś na egzemplarz biblioteczny ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. O autorze słyszałam już dużo dobrego, ale ciągle mi z jego książkami nie po drodze. Może jednak się skuszę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę ci poznania tej książki. Słyszałam o niej dużo dobrego i zresztą twoja recenzja mówi sama za siebie. Koniecznie muszę poznać ,,Papierową dziewczynę'', więc dopisuje ją do listy czytelniczych życzeń.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po Twojej recenzji baardzo chcę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tej książce dowiedziałam się jakiś czas temu i apetyt na jej poznanie mam wielki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W takim razie koniecznie muszę ją przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kusisz tą recenzją i tak wysoką notą :) Znając życie pewnie ulegnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię twórczość Musso, a po tę książkę po prostu muszę sięgnąć! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Po twojej recenzji żal by było odpuścić sobie taką książkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. To już kolejna bardzo pozytywna recenzja tej książki. Już nawet zaczęłam ją czytać, ale musiałam chwilowo odłożyć na półkę. Jak tylko przeczytam tytuły recenzenckie, zabiorę się za Papierową dziewczynę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam niesamowitą ochotę na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi ciekawie, ale mimo wszystko książka chyba nie dla mnie ;P

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fabuła ciekawa, ciekawa. Poszukam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak na razie mam za sobą dwie książki tego pisarza, ale na pewno mam w planach kolejne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam już recenzję tej książki i bardzo się nią zainteresowałam. Zapisałam ją sobie już jako pozycję, którą chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę poszukać, bo zapowiada się na prawdę ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo słyszałam o książce ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać. Teraz wiem że muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No ja też muszę po nadrabiać zaległości w czytaniu. Akurat mam ferie. Rozpisałam się trochę i zapraszam do siebie. Wkrótce kolejna część, gdzie rozwiążą się zagadki dotyczące osób, głosów i relacji. Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  22. Przyjemne są książki tego autora. Czytałam "Ponieważ cię kocham" oraz "Kim byłbym bez ciebie?", które przypadły mi do gustu, więc jak tylko nadarzy się okazja, zdobędę i przeczytam również "Papierową dziewczynę" :). Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  23. Brzmi bardzo fajnie, okładka też przyciąga wzrok:D Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja już wcześniej upatrzyłam sobie tę powieść, wszystko mnie urzekło, okładka, tytuł i recenzje!

    OdpowiedzUsuń