John Marsden – Jutro 2 i Jutro 3


Ellie pomowi zaczyna się przyzwyczajać do myśli, że może nie dożyć końca wojny. Ataki i porwania są coraz bardziej brutalne, a pomocy znikąd nie widać.  Kevin i Corrie nie wrócili z miasta a Chris zniknął. Grupa kurczyła się – z ośmiu zostało pięciu. Podczas czasu spędzonego w Piekle zajmowali się tym czym zwykle, jedli, spali, rozmawiali, planowali kolejne ataki na żołnierzy.  Wojna całkowicie zmieniła ich życie i powrót do normalności byłby dla nich bardzo trudny, jeśli nie niemożliwy.
 
Ellie i Lee łączyło coś więcej niż przyjaźń, ale czy Ellie może dalej kochać kogoś, kto bez wahania zabijał ludzi? Tłumaczyłam sobie, że to wrogowie, to oni zabijają, kradną, że robią to wszystko w obronie kraju. Przerażało ją jednak, że powoli ona i jej przyjaciele zaczynają się odczłowieczać, traktować innych ludzi jak rzeczy. Zabijali bez mrugnięcia okiem, a planowanie przychodziło mim wyjątkowo łatwo. Bała się, że staną się tacy jak oni.

Celem na najbliższy czas, jest wysadzenie  w powietrze port Zatoki Szewca. Żołnierze przywozili do niego broń i jeńców. Mogło by to sparaliżować wojsko wroga na jakiś czas.  Gdy wszystko było gotowe Ellie wraz z Homerem zajęli się montowaniem bomby. Na ucieczkę mieli niewiele czasu, a eksplozja miała mieć ogromną siłę. Czy ujdą z życiem? Jaki będzie ich następny cel? Czy wojna dobiegnie końca?

Książki z serii Jutra czyta się niebywale szybko.  Łatwy język, dynamiczna akacja i wciągająca fabuła to tylko niektóre czynniki, które powodują, że pochłania się je w zaledwie dwa dni. Autor  stwarza świat owładnięty wojną, w którym grupka przyjaciół pozostawiona sama sobie musi przetrwać. Czytelnik wciąż dowiaduje się czegoś nowego o bohaterach. Każdy jest inny. Ellie, silna, trochę przemądrzała a Fi, delikatna i dziewczęca  stanowią całkowite przeciwieństwo.  Nie stanowi to dla nich problemu, są bowiem najlepszymi przyjaciółkami. 
 
Książka pokazuje, jak człowiek, któremu odbierze się wszystko co kochał potrafi walczyć aby to odzyskać. Wola walki i smutek wymieszane razem dają siłę pomagającą przetrwać w nawet najbardziej trudnych chwilach. Książka pokazuje również, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Kto, jak nie oni pomagali Ellie przetrwać kolejne kolejne dni w piekle? Historia tej grupki nieraz Was wzruszy, rozwścieczy czy przestraszy. Ładunek emocji zawarty w powieści nie pozwoli wam oderwać się od lektury nawet na chwilę. Polecam książkę zarówno młodzieży, jak i starszym czytelnikom.  Myślę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.
                                                                
                                                                 Moja ocena 8/10

21 komentarzy:

  1. Patrząc po wpisach na blogach to mam wrażenie, że tylko ja nie znam tej serii, ale poznam, nie mam mocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że ty także, jak ja, uległaś urokowi tej serii. Ja właśnie skończyłam czytać 4 tom i na dniach ukaże się również recenzja. Mogę tylko tyle zdradzić, że ,,Jutro'' cały czas trzyma dobry fason.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria nadal przede mną jednak mam na nią ogromną ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że i Ciebie ta seria też urzekła. Witaj w klubie:D
    pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Druga część już za mną,a 3 niedługo przeczytam. Uwielbiam serię "Jutro";)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta seria za mną "chodzi" od dawna. Kupiłam dawno temu pierwszą część, ale ciągle jej nie przeczytałam. Może po Twojej recenzji się w końcu zmobilizuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na razie przeczytałam tylko pierwszą część ale jak dla mnie jest ok. Natomiast film to kompletna porażka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serią i zgadzam się z twoimi wrażeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. również jestem fanką tej serii :D

    OdpowiedzUsuń
  10. zamierzam niedługo przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znalazłam chyba ani jednej negatywnej recenzji tej serii książek.(:

    OdpowiedzUsuń
  12. Jutro! :) Strasznie lubię tę serię, jednak na razie jestem dopiero po dwóch pierwszych częściach, a do następnych na pewno również za niedługo zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem pewna, że seria mi się spodoba, ale raczej nie zdetronizuje "Gone: Zniknęli":P

    OdpowiedzUsuń
  14. To zaczyna być okropne. Ja jeszcze nie miałem tej książki w ręce, a wszyscy się zachwycają! :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Na razie przeczytałam tylko pierwszą część, ale na kolejne już ostrzę pazurki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj oj oj, lubiłam Lee, ale po trójce Homer wyszedł na prowadzenie :P I jak dla mnie tom 3 najlepszy, ale nie znam jeszcze Jutro 4. Super, że książki Ci się podobają ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja jeszcze się nie zabrałam za tą serię ;/

    OdpowiedzUsuń
  18. Strasznie chcę przeczytać tą serie, ale nie mogę upolować jedynki:D Muszę sobie sprawić na święta chyba malutki prezent. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zatrzymałam się na tym pierwszym tomie i stoję. Ale muszę to szybko nadrobic!

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawy opis, pewnie się skuszę i przeczytam ;).

    a co do zaplątań to taki urok tej książki :). ja ją pozytywnie oceniam, chyba lubię zaplątania... w życiu również :p.

    OdpowiedzUsuń