Jutro - Nie ma już żadnych zasad - John Marsden

Stało się… Zaraziłam się magią „Jutra”. Muszę przyznać, że nie byłam zbyt entuzjastycznie nastawiona do tej serii. Nie raz nacięłam się na podobno „czadową książkę”, zachwalaną  przez większość. W tym przypadku było inaczej. Jestem całkowicie zadowolona i chcę więcej :)  A o czym jest ta historia…?

Pewnego dnia Ellie wraz z sześciorgiem swoich przyjaciół postanowiła zorganizować biwak w miejscy zwanym Piekłem. Mimo wielu przeszkód (przekonanie rodziców całej siódemki, zorganizowanie pojazdu i prowiantu) dostali zgodę na wyjazd. Podróż do Piekła była męcząca, ale polana, którą tam znaleźli była cudowna, dodatkowo obok płyną strumyczek, więc wody im nie brakowało. Kiedy nadszedł czas powrotu do domu wszyscy ze smutkiem żegnali piękne miejsce.  (Ellie nie mogła pojąć, dlaczego tak cudowną okolicę nazwano Piekłem.)  Nikt z nich nie miał ochoty wracać do codziennych obowiązków , szkoły itp.  Chcieli zostać tam dłużej. Nie mieli jednak pojęcia, że ich prośby się spełnią…    

W domach nie było rodziców ani rodzeństwa, wszystkie zwierzęta były martwe, wysiadł prąd, przez co większość zapasów była do wyrzucenia, nie działały telefony a radia nie odbierały żadnych lokalnych stacji. To tak jakby zostali ostatnimi ludźmi na ziemi, ta przerażająca cisza… Teraz musieli sami zbudować swój świat, zapewnić przetrwanie.  A co Wy byście zrobili wiedząc, że macie przyjaciół, zapasy na kilka dni i nic poza tym?

Książka jest jak wir – niemiłosiernie wciąga. Styl autora jest hmm… wiem, że nie powinnam tak pisać, ale dla mnie idealny. Opisy przyrody, bohaterów, czasami długie na pół strony w ogóle nie męczą.  Pojawia się też wątek miłosny (jak to w podobnych historiach), ale muszę przyznać, że nie razi on czytelnika, wręcz przeciwnie – przyśpieszał jeszcze bardziej akcję. Dodatkowo klimat książki – Ellie i jej przyjaciele całkowicie poważni podczas akcji (jakich dowiecie się w książce), rozluźniają się i starają trochę rozweselić w swojej kryjówce. Starali się odnaleźć odrobinę normalności w tej niecodziennej sytuacji.

Każdy bohater ma inny, ciekawy charakter. Np.: Fiona (lub też Fi) delikatna, urodzona w mieście, ucząca się gry na fortepianie dziewczyna zazwyczaj podporządkowywała się decyzji innych. Natomiast Ellie urodzona na wsi, woli zajmować się zwierzakami niż oglądać telewizję, jest najlepszym kierowcą z całej siódemki, jest przepełnioną energią realistką.  Zakończenie… No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak wykupić wszystkie tomy jakie wyszły:) Polecam wszystkim od 13 lat wzwyż.
  
Moja ocena 9/10

35 komentarzy:

  1. Niech to drzwi ścisną!, a ja ciągle przed tą lekturą, chyba muszę wziąć d*** w troki i ustrzelić książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na razie książka jest poza moim zasięgiem, ale liczę że to się zmieni :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka świetna, podobnie jak kolejna część:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już za sobą wszystkie trzy części ,,Jutra'' i teraz czekam na czwartą. Mogę ci tylko powiedzieć że kolejne książki z tego cyklu są o wiele lepsze od pierwszego tomu, więc największe emocje dopiero przed tobą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż 10/10? Łaał,jest taka świetna,na jaką wygląda;)
    Mam zakupioną pierwszą część także muszę koniecznie się wziąć do czytania;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Natula, Miravelle - Oj musicie:)

    Piter Murphy - Tak, ja też. Naprawdę warto przeczytać:)

    kasandra_85, cyrysia - Mam nadzieję, że macie racje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Porównanie do wiru świetne xD
    Uwielbiam "Jutro" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym tygodniu w końcu do mnie przyszła. Mam nadzieję, że niebawem poszerzę grono osób zarażonych tą serią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągle seria na liście do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałam, że Ci się spodoba :D

    Ja już czekam niecierpliwie na 4 część *-*

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiaaaaam! Więcej chyba nie trzeba xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi również się podobała, teraz trzeba polować na kolejne części:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma przeproś - muszę sięgnąć po tę serię! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też bardzo chcę przeczytać, ale nie mogę zdobyć tej książki. Muszę w końcu wyskoczyć do Empiku i sobie sprawić taką serie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę że coś nas ciągnie do "narkotyków" :D (czyt. tytuł bloga):D co do książki ostatnio bylam w empiku i mialam 30 zł nie starczylo mi na tą książke eh ;/, czekam jak będę miec ją u mnie w bibliotece;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejna pozytywna recenzja tej książki. Muszę ją przeczytać. Już czatuję na nią w bibliotece i na razie ciągle jest wypożyczona :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno sięgnę, historia przypomina mi mojego kochanego GONE'a... ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoja ocena wcale mnie nie zaskoczyła i bardzo Cieszę się, że w końcu zaraziłaś się tą magią :) Mi również bardzo się podoba ten cykl i nie mogę się doczekac twoich recenzji kolejnych tomów :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Dałam się namówić entuzjastycznym recenzjom i jakiś czas temu kupiłam pierwszą część. Nadal jej nie przeczytałam, ale to się zmieni niedługo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. To luuubię xD Wspaniała recenzja i zgadzam się z Tobą, książka jest świetna, chociaż AŻ tak wysoko jej nie oceniałam :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszyscy czytają i kochają, tylko ja tak jakoś w tyle :) Nie znam jeszcze tej serii, ale z pewnością po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  24. Seria jeszcze przede mną, niemniej jednak mam ją w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. W końcu trzeba zabrać się za tą serię - w końcu nawet Dorota Wellamn polecała w swoim programie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeczytałam już dużo pochlebnych recenzji "Jutra". Muszę w końcu przeczytać tą serię!

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyznaję, że trochę sceptycznie podchodzę do tej serii, a przeczytałam już wiele pozytywnych recenzji... Niemniej jednak jeżeli uda mi się zdobyć "Jutro", to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  28. zdecydowanie dopisuję tę książkę do książek które chceę przeczytać :D tylko ta lista jest strasznie dłuuga ;)
    Bardzo podoba mi się twój blog, ciekawie opisujesz
    POZDRAWIAM ♥
    adres mojego bloga: http://ksiazki-dla-nastolatek100.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Powoli przekonuje się do tej książki. Chciałabym ją przeczytać.

    Zapraszam do mnie:
    Today1.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Chyba rzeczywiście trzeba będzie to w końcu przeczytać. A to ma już trzy części! Strasznie jestem po tyłach ostatnio...

    OdpowiedzUsuń
  31. nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać, ale chętnie to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wstyd, bo nie czytałam. Ale mam zamiar nadrobić zaległości. (:

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam tą serię w planach, bo wszyscy tak zachwalają, że grzechem byłoby nie przeczytać i nie przekonać się na własnej skórze ;)

    OdpowiedzUsuń