Leon Knabit OSB – Czy zwierzęta mają duszę?

Książeczkę tę (trudno inaczej nazwać książkę, która ma zaledwie 60 kartek (120stron) formatu A5) kupiłam w Tyńcu, podczas ubiegłorocznych wakacji. Do wzięcia jej zachęcił mnie rozdział „Po co Bóg stworzył komara”. W przeczytałam to cudo w zaledwie 20 minut i poznałam odpowiedzi na pytania dotyczące Boga i otaczającego nas świata, na które do tej pory nikt nie potrafił mi odpowiedzieć.  Dodam jeszcze, że podpisał mi się jej autor, ojciec Leon, akurat przebywający w Tyńcu (Szczęście :D).

Wracając do tematu. Książka ta zbiór anegdot, przemyśleń, cytatów Biblijnych oraz pięknych fotografii zwierząt. Niektóre wzruszały, inne bawiły - podejmowano bowiem tematy zarówno zaniedbywania zwierząt i bicia przybłęd jak i miłości do pupila i piękna świata.  Ojciec Leon pokazuje, że w dzisiejszych czasach jemy zwierzęta, ale potrzebujemy ich też do głaskania i kochania, oraz fakt, że kto nauczy się kochać pupila, nauczy się kochać ludzi. Książeczka ta skłania czytelnika do refleksji i uczy pokory. Tą lekką i przyjemną lekturą powinni zainteresować się ludzie (jest to bowiem książka dla osoby w każdym wieku), których nękają pytania dotyczące Boga, człowieka i zwierząt. I dodam, że nie jest jednorazowa,  z chęcią do niej wracam. Za każdym razem można wywnioskować coś innego. Gorąco polecam miłośnikom zwierząt,  ciekawym świata i Stwórcy czyli Boga.

Moja ocena: -

7 komentarzy:

  1. Tematyka zdecydowanie nie dla mnie, chociaż rozdział „Po co Bóg stworzył komara” chyba zwróciłby moją uwagę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dłuższego czasu nie daje mi spokoju, czy można jakoś sensownie pogodzić jedzenie zwierząt i miłość do nich, więc chętnie bym to przeczytała, mimo że z religią mam trochę nie po drodze ;)
    A w Tyńcu byłam w maju i przywiozłam sobie pyszne konfitury z truskawek i cytryn - przez tydzień nie jadłam nic innego :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikki napisała dokładnie to, o czym myślałam, więc dodam tylko, że z pewnością się skuszę.
    Tą książeczkę dalej można kupic w Tyńcu? Może sobie podjadę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Gosiarella - Pewnie tak. Wydało ją wydawnictwo religijne, więc powinna dalej być na półkach.

    Catherine - zapraszam do czytania:)

    Nikki - Tak, te konfiturki nie dają o sobie zapomnieć:) Jestem pewna,że książka wyjaśni to i owo.

    Tetris - Tak, dzięki temu rozdziałowi zdecydowałam się ją kupić:) Trudno, nie chcesz, to nie zmuszam, chociaż wiele się można z niej dowiedzieć.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiarella, jeśli masz nie po drodze, to książkę można kupić też w sklepie internetowym benedyktynów - i nawet dorzucić do tego konfitury ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojjj lubię ojca Leona! Na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń